رپورتاژ آگهی

انواع خنک کننده های لیزر

خنک کننده‌ های لیزر دارای تنوع بسیار بالا هستند که این تنوع بالا موجب شده است تا کلینیک‌ های لیزری که به دنبال خرید کولینگ لیزر باشند. تا بتوانند بدون محدودیت انواع خنک کننده های لیزر را انتخاب و خریداری کنند.

این تنوع به قدری بالا است که انواع برند های ایرانی و خارجی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و محصولات فوق العاده با کیفیتی را تولید می‌ کنند.

یکی از برندهای معتبر ایرانی که در این زمینه محصولات بسیار خوبی را تولید کرده است برند بهینا پرتو می‌ باشد. این برند مفتخر است که انواع خنک کننده دستگاه لیزر را در سطح کیفی بالا با قطعات عالی و ایرانی و قیمت مناسب تولید و روانه بازار کرده است. تا در نهایت خریداران و کلینیک‌ های لیزر دغدغه ی خاصی از این بابت نداشته باشند و بتوانند بدون چالش خاصی خرید مورد نظرشان را انجام دهند.

لیزر موی زائد چیست و چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به شناخت انواع خنک کننده‌ های لیزر بپردازیم و شما را با ماهیت این دستگاه آشنا کنیم، بهتر است که اصلاً شناخت کاملی نسبت به عملکرد لیزر داشته باشید‌.

لیزر موهای زائد، روش مناسبی برای کاهش و از بین بردن دائمی موهای زائد بدن می‌ باشد. طی این روش دستگاه لیزر حرارت و نور بسیار قوی را روی پوست می‌ تاباند تا بدین ترتیب فولیکول مو نابود شود. نابودی فولیکول مو در دراز مدت و طی جلسات مداوم لیزر، باعث کاهش رشد موهای زائد و در نهایت توقف رشد موهای زائد خواهد شد.

در همین راستا کلینیک‌ های زیبایی و لیزر متعددی روی کار آمده‌ اند که فرایند لیزر را برای مشتری‌ های خود انجام می‌ دهند. همانطور که اشاره کردیم در هنگام لیزر دما و حرارت روی سطح پوست افزایش پیدا می‌ کند. همین عامل باعث می‌ شود که روی سطح پوست التهاب و سوختگی به وجود بیاید.

در سال‌ های پیشین که هنوز انواع دستگاه‌ های ایرکولینگ و خنک کننده تولید نشده بودند، افراد ناچار بودند که این درد را در هنگام لیزر تحمل کنند و فقط با برخی از ژل‌ های بی‌ حسی به طور موقت این دردها کاهش پیدا می‌ کردند. اما امروزه با روی کار آمدن انواع دستگاه خنک کننده دیگر نگرانی خاصی از این بابت وجود ندارد و همه به کلینیک‌ هایی مراجعه می‌ کنند که به دستگاه خنک کننده مجهز هستند. بدین ترتیب روند نابودی موهای زائد بدون کوچک‌ ترین التهاب و سوختگی انجام خواهد شد.

سیستم خنک کننده لیزر چگونه عمل می کند؟

سیستم خنک کننده دستگاه لیزر عملکرد بسیار جذابی دارد و همین امر اکثر کلینیک‌ های لیزر را به سمت خرید کولینگ لیزر سوق داده است.

کولینگ در معنای لغوی به معنای استفاده از یک دستگاه خنک کننده برای کاهش دادن دمای پوست در هنگام لیزر می‌ باشد. وقتی که دمای پوست کاهش پیدا می‌ کند، خطر التهاب، سوختگی و قرمزی روی سطح پوست نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

دستگاه‌ های ایرکولینگ با سرمای بسیار زیادی که روی سطح پوست می‌ دمند باعث کاهش سوخت و ساز سلولی روی سطح پوست می‌ شوند و این موضوع به خودی خود بی‌ حسی عمیقی را روی سطح پوست پدید می‌ آورد. بدون اینکه فرد از ژل یا کرم بی‌حسی استفاده کند این بی‌ حسی همزمان با تابیده شدن حرارت و نور لیزر اتفاق می‌ افتد، که در نهایت افراد هنگام لیزر به هیچ عنوان احساس درد و التهاب و سوختگی نخواهند داشت.

دستگاه‌ های خنک کننده تولید شده توسط برند بهینا پرتو قابلیت تنظیم دما دارند. تا بدین ترتیب افرادی که به سرمای بسیار زیاد حساس هستند بتوانند بر اساس نیاز خود از این دستگاه‌ ها بهره ببرند و کلینیک‌ های لیزر موظف هستند که با خرید دستگاه‌ های با کیفیت و فول آپشن، تمهیدات لازم را برای آسودگی خاطر مراجعه کنندگان خود در هنگام لیزر فراهم کنند. این مسئله باعث افزایش رونق کسب و کار آن کلینیک لیزر نیز خواهد شد.

انواع دستگاه کولینگ لیزر

با شناخت انواع دستگاه کولینگ لیزر می‌ توانید برای کلینیک لیزر خود بهترین خنک کننده دستگاه لیزر را خریداری کنید. زیرا هر یک از این خنک کننده‌ ها ویژگی‌ های خاص خود را دارا هستند و ممکن است که از لحاظ قیمت یا برخی از آپشن‌ ها با هم متفاوت باشند. در همین راستا شناخت انواع دستگاه‌ ها به خریدی بهتر منجر خواهد شد. در ادامه این دستگاه‌ها را با هم مرور می‌ کنیم.

دستگاه کانتنت کولینگ

این دستگاه بسیار پرکاربرد و در عین حال ارزان است که هنگام استفاده از آن استفاده از ژل، اجباری است. زیرا در صورتی که ژل استفاده نشود، خطر سوختگی وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که دمای نرمال برای دستگاه های کانتنت کولینگ بین منفی ۵ تا مثبت ده درجه سانتی گراد می باشد.

دستگاه ایرکولینگ

یکی دیگر از انواع دستگاه‌ های کولینگ، ایرکولینگ‌ ها هستند که نقش مهمی در اپراتورهای لیزر ایفا می‌ کنند. این دستگاه‌ ها به کمک وسیله ی جانبی تحت عنوان کرایو کولینگ کار می‌ کنند. کرایو کولینگ عملکردی شبیه به کولر گازی دارد و هوای سرد را به کمک یک شلنگ روی سطح پوست انتقال می‌ دهد. دستگاه‌ های ایرکولینگ ریسک بسیار کمتری نسبت به سایر دستگاه‌ های خنک کننده دارند و به همین علت کمی گران تر از سایر خنک کننده‌ های لیزر هستند.

دستگاه کرایوژن

در امر شناسایی انواع خنک کننده دستگاه لیزر دستگاه کرایوژن نیز در لیست کولینگ لیزر قرار دارد. این دستگاه از خنک کننده‌ های کاربردی است که با استفاده از گازهای cfc فعالیت می‌ کند.

در بین خنک کننده‌ های مختلف این دستگاه ریسک بسیار زیادی دارد. زیرا هنگام تابش اشعه لیزر گاز کرایوژن روی پوست می‌ دمد و این مسئله باعث ایجاد سوختن پوست خواهد شد.

در نهایت تنظیمات کرایوژن باید قبل و بعد از تابش اشعه لیزر انجام شود و ۱۰ میلی ثانیه بین دمیدن خنکی کرایوژن و حرارت لیزر باید فاصله باشد. در صورتی که این فاصله زمانی به خوبی رعایت شود این اطمینان را می‌ دهیم که هیچ مشکلی به وجود نمی‌ آید. اما ترجیح کلینیک‌ های لیزری این است که سراغ دستگاه‌ های کم ریسک‌ تر بروند. زیرا کرایوژن ضمن دارا بودن ریسک بالا هزینه مصرفی بسیار بالایی هم دارد که این مسئله برای کلینیک‌ های لیزر قابل هضم نیست.

فواید استفاده از خنک کننده در لیزر

استفاده از خنک کننده دستگاه لیزر فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از مزایای مهمی که ایرکولینگ‌ ها برای دستگاه لیزر دارند را مرور می‌ کنیم؛

  • کاهش التهابات ناشی از لیزر
  • جلوگیری از آسیب‌ های پوستی از جمله سوختگی و قرمزی پوست بعد از لیزر و هنگام انجام آن
  • تقویت موتور لیزر و جلوگیری از داغ شدن موتور لیزر
  • افزایش طول عمر دستگاه لیزر
  • ایجاد بی‌ حسی طبیعی روی سطح پوست
  • تسکین دهنده ی احساس درد و سوزش در هنگام لیزر
  • کاهش دهنده سوخت و ساز سلولی روی پوست

سخن آخر

آشنایی با انواع خنک کننده دستگاه لیزر و ویژگی‌ ها و کارایی کولینگ لیزر این شناخت را به کلینیک‌ های لیزر می‌ دهد که بتوانند آگاهانه به سراغ خرید ایرکولینگ‌ ها بروند. قطعاً کسانی که تجربه انجام لیزر با خنک کننده‌ ها را دارند می‌ دانند که چقدر تجربه دلنشین و آرامش بخشی است. برند بهینا پرتو برای هدیه چنین تجربه دلنشینی به مراجعه کنندگان کلینیک‌ های لیزر، در خدمت تمام اپراتورهای لیزر از سراسر کشور می‌ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا