زیبایی

انواع شوینده صورت کدامند و هر کدام مناسب چه پوستی هستند؟

اگر سری به سایت های لوازم آرایشی و بهداشتی بزنید با شوینده های مختلفی رو به رو می شوید که انتخاب را برایتان سخت می کنند.

امروزه شوینده های صورت با ترکیبات و فرمولاسیون متفاوتی نسبت به یکدیگر تولید می شوند تا هر فرد بتواند با توجه به ویژگی های پوست خود محصول مناسبی را انتخاب کند.

بنابراین توصیه می کنیم ابتدا در رابطه با انواع شوینده های صورت اطلاعات کامل تری کسب کرده و سپس بهترین محصول را انتخاب و تهیه کنید.

در ادامه توضیحات کاملی در این رابطه خدمتتان ارائه می کنیم و سپس به معرفی برخی از بهترین شوینده های صورت برای پوست چرب، خشک و حساس می پردازیم.

معرفی اسم شوینده های صورت

احتمالاً برایتان پیش آمده که در حین خرید فوم شستشوی صورت محصولات جدیدی را مشاهده کنید که حتی اسم آن ها را نمی دانید! امروزه محصولات مراقبتی پوست با ترکیبات مختلفی تولید می شوند و به همین دلیل ندانستن اسم شوینده های صورت چندان دور از ذهن نیست.

اما اگر از شوینده صورت خود راضی نیستید و به دنبال محصول بهتری می گردید باید نام تمامی شوینده های صورت را بشناسید و در رابطه با ویژگی های هر یک تحقیق کنید.

معرفی فوم شوینده صورت

احتمالاً در میان انواع شوینده های صورت ، نام فوم شست و شوی پوست برایتان آشنا است. این نوع شوینده بافت بسیار سبکی دارد و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای پوست حساس است.

در واقع فوم شوینده به عنوان ملایم ترین پاک کننده پوست شناخته می شود و التهابات پوستی را رفع می کند. با استفاده از فوم شوینده می توانید مواد آرایشی و آلودگی های سطح پوست را پاک کرده و باعث نرمی و لطافت بیشتر صورتتان شوید.

معرفی ژل شوینده صورت

اگر در میان انواع شوینده های صورت به دنبال محصولی برای پاکسازی عمقی پوست می گردید، ژل شوینده را انتخاب کنید. ژل شوینده بافتی ژل مانند دارد و به دلیل ترکیبات موثرش باعث پاکسازی عمقی پوست می شود.

با استفاده مداوم از یک ژل شوینده با کیفیت می توانید باعث تنظیم چربی سطح پوست، ضد عفونی شدن صورت، لایه برداری و کاهش سایز منافذ باز پوست خود شوید.

انواع ژل شوینده برای پوست چرب، معمولی، خشک و حساس تولید می شوند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود محصول مناسبی را تهیه کنید.

معرفی شوینده کرمی

بافت انواع شوینده صورت کرمی با شوینده فومی و ژلی کاملاً متفاوت است. در واقع شوینده های کرمی بافت بسیار غلیظی دارند و شما باید کمی از این نوع شوینده را روی پوستتان به حالت دورانی ماساژ دهید تا صورتتان کاملاً از هر گونه آلودگی پاک و تمیز شود.

با استفاده از شوینده کرمی بدون آن که چربی طبیعی پوست از بین برود، رطوبت مورد نیاز آن تامین می شود. این نوع شوینده برای انواع پوست به ویژه پوست خشک و حساس مناسب است و باعث پاکسازی پوست از مواد آرایشی و آلودگی های محیطی می شود.

معرفی پن شوینده صورت

در میان اسم شوینده های صورت نام شوینده های صابونی نیز دیده می شود! اما لازم است بدانید اکثر متخصصان پوست بر عدم استفاده از شوینده های صابونی تاکید دارند. بنابراین اگر به شوینده های جامد علاقه مندید بهتر است به جای صابون از پن شوینده استفاده کنید.

انواع پن شستشوی صورت ظاهری شبیه به صابون دارند اما برخلاف صابون حالت قلیایی کمتری داشته و باعث خشکی، التهاب و قرمزی پوست نمی شوند. در واقع پن شستشو حتی از التهابات پوستی جلوگیری کرده و باعث درمان لک و آکنه، خارش، قرمزی پوست و… نیز خواهد شد.

شوینده مناسب پوست خشک و حساس

بعد از معرفی انواع شوینده های صورت بهتر است برخی از این محصولات را معرفی کنیم. در ادامه ابتدا بهترین شوینده های پوست خشک و حساس را بررسی کرده و سپس به سراغ شوینده های مخصوص پوست چرب می رویم.

ژل شستشو و آبرسان صورت مورینگا امو

بهترین شوینده مناسب پوست خشک و حساس ، شوینده صورت مورینگا امو است که به صورت ژلی تولید می شود. این محصول حاوی لافا اویل، ویتامین های مورد نیاز پوست و روغن های گیاهی است و در کنار پاکسازی پوست، باعث افزایش طراوت و شادابی آن نیز خواهد شد.

از مهمترین ویژگی های ژل شوینده و آبرسان مورینگا می توان به آبرسانی، روشن کنندگی، پاکسازی عمقی، تسریع ترمیم زخم، افزایش استحکام پوست و… اشاره کرد.

ژل شست و شوی صورت لافارر مدل Sensitive Skin

اگر پوستی ملتهب و قرمز دارید می توانید شوینده مناسب پوست خشک و حساس لافارر را تهیه کنید. این محصول علاوه بر رفع التهابات پوستی باعث نرمی و درخشان شدن صورت می شود و از بروز لک های پوستی جلوگیری می کند.

از مواد تشکیل دهنده ژل شوینده لافارر می توان به گلیسرین، آلفا بیزابولول، عصاره شیرین بیان، عصاره بابونه، دکسپانتنول، سدیم PCA و… اشاره کرد.

فوم شست و شوی صورت وچه مدل Dry & Sensitive Skin

با استفاده از شوینده مناسب پوست خشک و حساس وچه می توانید التهابات ناشی از آلرژی، پسوریازیس، روزاسه و… را درمان کرده و باعث ترمیم پوست صورت خود شوید.

این محصول به عنوان یک شوینده ملایم شناخته می شود و به همین دلیل امکان استفاده از آن برای پوست حساس دور چشم نیز فراهم است.

بهترین شوینده مناسب پوست چرب

با استفاده از بهترین شوینده مناسب پوست چرب می توانید چربی پوست صورت خود را تنظیم کرده و از مشکلاتی مانند آکنه و جوش های سر سیاه جلوگیری کنید. برخی از بهترین شوینده های مخصوص پوست چرب عبارتند از:

فوم شستشوی صورت ویتالیر مدل Activit

فوم شستشوی صورت ویتالیر به عنوان بهترین شوینده مناسب پوست چرب شناخته می شود. این محصول به طور ویژه برای پوست های چرب و مختلط تولید شده و ترشح چربی پوست را تنظیم می کند.

از ویژگی های فوم شستشوی صورت ویتالیر می توان به روشن کنندگی پوست، لایه برداری و جلوگیری از ایجاد آکنه های پوستی اشاره کرد. این محصول دارای یک سری نرم و سیلیکونی است که جهت شستشو و ماساژ پوست به کار می رود.

پاک کننده صورت سینره مدل Oily Skin

اگر به دلیل ترشح بیش از حد چربی پوست، صورتتان براق و پر از آکنه شده بهتر است حتما از بهترین شوینده مناسب پوست چرب ، یعنی ژل پاک کننده صورت سینره استفاده کنید.

این محصول به عنوان یک پاک کننده بسیار قوی شناخته می شود که ترشح چربی پوست را تنظیم کرده و باعث لایه برداری، حذف سلول های مرده، رفع آکنه و جوش های سرسیاه پوست می شود.

همچنین با استفاده از این شوینده صورت، پوست شما تغذیه و آبرسانی شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری به عمل می آید.

سخن پایانی

در این مقاله ابتدا اسم شوینده های صورت را معرفی کردیم و سپس برخی از بهترین شوینده های صورت برای پوست چرب، خشک و حساس را مورد بررسی قرار دادیم.

در صورتی که با استفاده از شوینده های صابونی احساس می کنید پوست صورتتان خشک و ملتهب شده بهتر است انواع شوینده مخصوص صورت یا فیس واش را جایگزین کرده و باعث طراوت و شادابی پوست صورت خود شوید.

امروزه برندهای بسیاری به تولید انواع شوینده فومی، ژلی، کرمی و… می پردازند و امکان خریداری این محصولات در رنج قیمتی متفاوت وجود دارد.

البته توصیه می کنیم پیش از خرید ژل شوینده، نوع پوست خود را بشناسید و محصولی را خریداری کنید که بهترین تاثیر را برای پوست حساس صورتتان داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا