رپورتاژ آگهی

ایمپلنت دندان مادام‌العمر است!

هر چقدر که ما مراقب دندان‌های خود باشیم، اما باز هم ممکن است که در اثر حادثه و ضربه دیدن دندان، عدم مراقبت صحیح، پوسیدگی و دلایل این چنینی، دندان خود را از دست دهیم. با وجود این که سالم بودن همه دندان‌ها حائز اهمیت است، اما در صورتی که دندان‌های جلویی کنده شوند علاوه بر ایجاد مشکل در خوردن غذا و خوراکی، بر ظاهر و زیبایی نیز موثر بوده و باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. اما در صورت کنده شدن هر دندانی، بهتر است که نگرانی از این بابت نداشته باشید،  زیرا ایمپلنت دندان روش درمانی موثر برای دندان از دست رفته است. در این روش دندانی مصنوعی جایگزین دندان شما خواهد شد که از لحاظ ظاهری تفاوتی با دندان واقعی ندارد. یکی از سوالات رایجی که در مورد ایمپلنت دندان پرسیده می‌شود این است که آیا ایمپلنت دندان مادام‌العمر است یا خیر؟ طول عمر ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و در صورتی که شرایط فراهم باشد، طول عمر ایمپلنت دندان، طولانی مدت یا مادام العمر خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان و طول عمر آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی درمانی برای دندان‌های از دست رفته بوده که بسیار پرطرفدار است دندانپزشکان با خرید موتور ایمپلنت و سایر تجهیزات لازم، هنگام مراجعه بیمارانی که نیاز به ایمپلنت دارند، محل موردنظر را بی‌حس نموده و روی لثه برشی را ایجاد می‌کنند و پایه ایمپلنت که فلزی است را درون استخوان فک قرار می‌دهند و روکش دندان ایمپلنت که بسیار شبیه به دندان واقعی و طبیعی است را بر روی آن قرار می‌دهند. جنس پایه ایمپلنت از تیتانیوم است که به دلیل ادغام با استخوان، عمر طولانی دارد. مطابق با تحقیقاتی که صورت گرفته است عمر ایمپلنت دندان و دوام آن در طی 10 سال اول 94 درصد بوده و در طول 15 سال نیز91 درصد خواهد بود.

آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

ایمپلنت‌های دندان جایگزین مناسبی برای دندان‌های طبیعی هستند و روشی مطمئن برای افرادی هستند که به هر دلیلی دندان‌های خود را از دست داده‌اند. به صورت کلی ایمپلنت دندان را نوعی دندان مادام العمر می‌دانند اما تحقق این امر شرایطی دارد.

عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به مادام العمر بودن ایمپلنت دندان می‌شوند که برخی از این عوامل به پزشک و نوع ایمپلنت بستگی دارد و برخی به خود شخص و نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان. برای مثال در صورتی که ایمپلنت دندان از برندی با کیفیت باشد و اجرای آن توسط دندانپزشکی متخصص و ماهر صورت گیرد و همچنین مراقبت‌های لازم برای نگهداری و عدم آسیب آن صورت گیرد، عمر ایمپلنت دندان طولانی یا مادام‌العمر خواهد بود.

به صورت کلی در صورت وجود استخوان سالم، کاشت صحیح ایمپلنت توسط دندانپزشک متخصص، انجام صحیح مراقبت‌های دهان و دندان و استفاده از برندهای ایمپلنت با کیفیت، می‌توان به مادام العمر بودن آن امیدوار بود.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است

ایمپلنت دندان از دو قسمت کلی به نام پایه و روکش تشکیل شده است که عمر پایه ایمپلنت نسبت به روکش آن بیشتر است. البته همانطور که گفته شد طول عمر ایمپلنت دندان با توجه به عوامل مختلفی مانند نحوه کاشت ایمپلنت، کیفیت ایمپلنت، بهداشت دهان دندان و مواردی از این قبیل مشخص می‌شود. اما به صورت کلی طول عمر ایمپلنت‌های دندانی بین 15 تا 20 سال خواهد بود که در صورت کاشت ایمپلنت با کیفیت و رعایت بهداشت دهان و دندان و سایر موارد ممکن است عمر ایمپلنت بین 25 تا 30 سال نیز باشد. با وجود اینکه ممکن است روکش ایمپلنت به دلیل مواردی مانند شکستگی، لب پرگی و تغییر رنگ به تعویض نیاز پیدا کند اما به صورت کلی عمر روکش بین 15 تا 20 سال خواهند بود.

عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت دندان

عوامل مختلفی وجود دارند که بر طول عمر ایمپلنت دندان موثر هستند که آشنایی با این عوامل به افزایش طول عمر این نوع دندان‌ها کمک می‌کند. در ادامه مهم‌ترین عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت دندان معرفی شده است.

• سلامتی و سیستم ایمنی فرد متقاضی

در صورتی که فرد در صحت و سلامتی کامل باشد و سیستم ایمنی آن قوی باشد، ایمپلنت جوابگویی بهتری خواهد داشت. در مقابل مواردی مانند عفونت و سیستم ایمنی ضعیف، باعث می‌شود که ایمپلنت دندان چندان موفقیت‌آمیز نباشد.

• تراکم و استحکام استخوان ناحیه ایمپلنت

از آنجایی که ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار داده می‌شود، مانند ریشه دندان با این قسمت جوش خواهد خورد. بنابراین هرچه استخوان ناحیه فک استحکام بیشتری داشته باشد، پایه ایمپلنت با دوام‌تر خواهد بود.

مجهز بودن و میزان تخصص و تجربه پزشک

یکی دیگر از عوامل مهمی که مشخص‌کننده طول عمر ایمپلنت دندان است، میزان تخصص و تجربه پزشک و استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته است. در صورتی که قیمت rvg دندانپزشکی و کیفیت عملکرد آن بالا باشد و از موتور ایمپلنت و سایر تجهیزات مدرن استفاده شود و تخصص دندان پزشک بالا باشد، ایمپلنت با بهترین نتیجه همراه خواهد بود.

• مراقبت‌های دهان و دندان

میزان مراقبت‌های فردی نیز عامل مهم دیگری برای مشخص شدن طول عمر ایمپلنت است. ایمپلنت دندان نیز مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارد و با رعایت بهداشت دهان و دندان، عمد آن طولانی‌تر خواهد بود.

• کیفیت برند ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندان توسط کشورهای مختلف تولید می‌شوند و برندهای متفاوتی با کیفیت‌های مختلف دارند. هر چه برند و کیفیت ایمپلنت دندان بهتر باشد، ایمپلنت بهترین نتیجه را خواهد داشت.

عوامل کاهش دهنده عمر ایمپلنت دندان

برخی از عوامل منجر به کاهش عمر ایمپلنت دندان می‌شوند که بهتر است با آن‌ها آشنا بود. مهم‌ترین عوامل کاهش دهنده عمر ایمپلنت عبارتنداز،

• عفونت یک از دلایل کاهش عمر ایمپلنت دندان است که معمولا بعد از جراحی و به علت عدم مراقبت صحیح رخ خواهد داد.

• عدم مراجعه به دندانپزشک متخصص و ماهر و کاشت نادرست یا شل ایمپلنت

• عدم مراقبت صحیح از دندان ایمپلنت مانند نزدن مسواک، مصرف نوشیدنی‌های خیلی سرد یا خیلی داغ و غیره

• فشار زیاد به پایه ایمپلنت و شکستن آن

عمر ایمپلنت دندان کشورهای مختلف

همانطور که گفته شد یکی از عوامل موثر بر طول عمر ایمپلنت دندان، برند و کشور سازنده آن است که در ادامه طول عمر ایمپلنت کشورهای مختلف بیان شده است.

• طول عمر ایمپلنت آلمانی، 20 تا 30 سال

• طول عمر ایمپلنت کره‌ای، 10 تا 20 سال

• طول عمر ایمپلنت آمریکایی 20 تا 30 سال

• طول عمر ایمپلنت ایرانی 10 تا 15 سال

• طول عمر ایمپلنت اشترومن سوئیس، 10 تا 15 سال

نتیجه‌گیری

ایمپلنت یکی از روش‌های درمانی نوین و کاربردی برای دندان‌های از دست رفته است. در این روش برشی بر روی لثه ایجاد می‌شود و پایه فلزی درون استخوان فک قرار داده می‌شود و سپس روکشی مانند دندان طبیعی بر روی آن قرار داده می‌شود. یکی از سوالات همیشگی که در رابطه با ایمپلنت دندان به وجود می‌آید این است که آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است یا خیر؟ عوامل مختلفی مانند، تخصص و مهارت پزشک، نوع و کیفیت ایمپلنت، مراقبت‌های دهان و دندان و عواملی از این قبیل بر طول عمر ایمپلنت موثر هستند که در صورت رعایت همه اصول، طول عمر ایمپلنت طولانی یا حتی مادام‌العمر خواهد بود. در حالت کلی طول عمر ایمپلنت دندان بین 15 تا 20 سال خواهد بود. ما در این مقاله به معرفی ایمپلنت دندان و طول عمر و عوامل موثر بر افزایش و کاهش طول عمر آن پرداختیم. برای خرید تجهیزات پزشکی به سایت زیر مراجعه کنید.

www.medickala.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا