دانستنی های پزشکی

خدمات پزشکی در منزل چیست؟ + معرفی بهترین مراکز

خدمات پزشکی در منزل چیست؟

یکی از فعالیت های جدیدی که امروزه برای آسایش بیشتر بیماران و خانواده ها ایجاد شده است، ارائه خدمات پزشکی در منزل می باشد که شامل طیف وسیعی از نیازهای درمانی بیماران خواهد بود. خدماتی که شما را از حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی بی نیاز می کند. مهم ترین موارد آن به صورت زیر است:

  • ویزیت پزشک عمومی در منزل
  • ویزیت پزشک متخصص در منزل
  • ویزیت متخصص قلب در منزل
  • دکتر متخصص عفونی در منزل
  • شستشوی گوش در منزل
  • عمل جراحی سرپایی در منزل
  • چشم پزشکی و بینایی سنجی در منزل
  • ویزیت روانشناس در منزل
  • ویزیت متخصص تغذیه در منزل
  • گفتاردرمانی در منزل
  • خدمات آزمایشگاهی در منزل
  • خدمات پاراکلینیکی در منزل
  • انجام آزمایش خون در منزل

 و درکل تمامی نیازهای پزشکی بیماران که می توان در منزل انجام شود.

این خدمات علاوه بر تهران در سایر استان ها و شهرهای ایران هم در دسترس است. اگر ساکن شهر مشهد هستید، مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل مشهد ابوریحان طوس از قدیمی ترین و معتبرترین آنها بشمار می آید.

همچنین دسترسی سریع به خدمات مشاوره آنلاین در حوزه های مختلف نیز قابل انجام می باشد. خدمات آنلاین و تلفنی همچون مشاوره مامایی، مشاوره روانشناسی و انواع مشاوره با متخصصین حوزه های مختلف پزشکی و پرستاری.

مزایای استفاده از خدمات پزشکی در منزل

طبیعتا یکی از نیازهای اساسی خانواده ها، دسترسی سریع و راحت به خدمات درمانی برای تمامی اعضای خانواده است. اما مشکلی که وجود دارد دسترسی و انتقال سالمندان و یا افراد کم توان به مراکز درمانی است. این افراد به دلیل کهولت سن و یا توانایی حرکتی پایین، معمولا برای دریافت خدمات پزشکی با مشکل روبه رو می شوند. به همین دلیل مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی در منزلآماده ارائه خدمات به این عزیزان شدند.

بنابراین یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این خدمات را می توان به دسترسی سریع و بدون زحمت به پزشک و پرستار نام برد. تنها کافی است درخواست پزشکی یا پرستاری خود را به مراکز ارائه دهنده این خدمات اعلام کنید تا بلافاصله نسبت به هماهنگی و اعزام نیروی پزشکی و پرستاری به منزل شما اقدام شود.

بنابراین می توان مزایای استفاده از این خدمات را به شرح زیر بیان کرد:

  • دسترسی سریع و راحت به خدمات پزشکی در منزل
  • دوری از آلودگی هوا و شلوغی خیابان های اطراف مراکز درمانی
  • عدم نیاز به جابجایی بیمار و کمک به حفظ سلامت او
  • جلوگیری از اتلاف وقت زیاد برای حضور در مراکز درمانی
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری جهت گرفتن نوبت ویزیت
  • دوری از فضاهای بیمارستانی و مطب پزشکان که امکان انتقال بیماری در آنها زیاد است
  • اعزام پزشک و پرستار به صورت شبانه روزی

 

ویزیت پزشک عمومی در منزل شامل چه خدماتی است؟

ویزیت پزشک عمومی در منزل، طیف وسیعی از خدمات را در برمی‌گیرد. برخی از خدماتی که بیمار از پزشک عمومی دریافت می‌کنند وجه مشترک خدمات تمامی متخصصین حوزه پزشکی است. اقداماتی همچون انجام معاینه تخصصی، تشخیص صحیح بیماری، تجویز دارو، نوشتن آزمایشات مورد نیاز، اقدامات اولیه جهت بهبودی بیمار و غیره.

همچنین برخی دیگر از معاینات پزشکی باتوجه ‌به نیاز بیمار، توسط پزشک متخصص تجویز می شود. مواردی همچون:

  • تجویز برخی آزمایشات پزشکی در منزل برای بیماران
  • اخذ نوار قلب در منزل به جهت بررسی سلامت قلبی و عروقی
  • انجام رادیولوژی در منزل جهت تشخیص و بررسی وضعیت ساختار داخلی بدن و تشخیص مشکلات بیمار
  • معاینات تخصصی و بالینی بیمار
  • انجام فیزیوتراپی در منزل توسط پزشک متخصص فیزیوتراپ
  • تجویز سونوگرافی اندام های بدن در منزل با توجه به وضعیت بیمار

در اکثر موارد کیفیت معایناتی که در مطب پزشکان صورت می گیرد تفاوتی با ویزیت پزشک  عمومی در منزل بیمار نخواهد داشت حتی بهتر هم خواهد بود. بنابراین مطمئن باشید استفاده از خدمات ویزیت پزشک در منزل برای بیمارانی که توانایی حضور به مراکز درمانی را ندارند بهترین گزینه خواهد بود.

ویزیت پزشک در منزل

بهترین مراکز خدمات پزشکی در منزل در شهرهای مختلف کشور

در پایان قصد دارم چند مرکز باسابقه در زمینه ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در تهران و سایر شهر های ایران را بیان کنم. طبیعتا انتخاب از بین مراکز معتبر و فعال در این حوزه کار آسانی نیست و چنانچه شما عزیزان تجربه ای از هرکدام از مراکز خدمات پرستاری در منزل دارید حتما در انتهای مطلب در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

بهترین مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل تهران

خوشبختانه تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات پزشکی و پرستاری در تهران به قدر کافی زیاد هست و ما در این بین به تنها به معرفی چند مرکز که با سرچ در صفحات اینترنتی بدست آماده می پردازیم.

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل عاطفه

مرکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل عاطفه یک موسسه مراقبت پرستاری مجاز مورد تائید وزارت بهداشت و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌باشد.

این مرکز با بیش از ۲۰ سال سابقه، مفتخر به ارائه خدمات پرستاری در منزل در تهران و سایر شهرها بصورت شبانه روزی می‌باشد.

خدمات این مرکز علاوه بر اعزام پرستار سالمند به منزل و مراقبت و پرستاری از کودک در منزل، شامل خدمات پرستاری از بیمار و نیز اعزام بهیار، ماما، فیزیوتراپ، ماساژور پرستار و همچنین پزشک متخصص (پزشک خانواده) جهت انجام کلیه امور درمانی مثل تزریقات در منزل، پانسمان، فیزیوتراپی، نوار قلب، سرم تراپی و ماساژ در منزل بیماران می‌باشد.

مرکز خدمات پرستاری آسانیسم

آسانیسم شرکت خدمات پرستاری در منزل تهران است که انواع خدمات پرستاری، مراقبتی و بالینی را با همراه داشتن کادری مجرب و آموزش دیده ارائه می‌دهد. خدمات آسانیسم شامل موارد زیر می‌باشد:

مراقبت های پزشکی: ویزیت توسط پزشک متخصص در منزل و تجویز دارو

پرستاری: انجام پانسمان زخم، بخیه، تزریقات، نظارت بر مصرف دارو، تعویض سوند، کمک به اجرای فعالیت های تجویز شده، کنترل وضعیت جسمانی، مراقبت از بیمار و غیره. همچنین پرستاری از کودک، سالمند و بیمار نیز در دسته خدمات پرستاری قرار می گیرند.

آزمایشات: تست PCR، آنتی بادی، چک آپ بانوان یا آقایان، آزمایش خون، تست HPV در منزل، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، کاردرمانی

خدمات پرستاری ارسطو

مرکز خدمات پرستاری ارسطو با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد. پرسنل این مرکز خدماتی به صورت 24 ساعته در تمامی زمینه ها از جمله خدمات

مراقبت های بهداشتی در منزل، همراه پرستار در بیمارستان، مشاوره ترخیص یا انتقال بیمار و مسائل مربوط به بیمار پاسخ می دهند.

در این مرکز کلیه خدمات پزشکی اعم از ویزیت پزشک در منزل، پرستاری از سالمند، پرستاری از کودک، تزریقات و سرم تراپی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و غیره در محیط منزل انجام می شود. شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مرکز خدمات پرستاری ارسطو تماس گرفته و از این امکانات استفاده کنید.

شرکت خدمات پرستاری سلامت اول

شرکت خدمات پرستاری سلامت اول با بیش از 15 سال سابقه کاری و دارای مجوز وزارت بهداشت، آماده ارائه خدمات پرستاری سالمند، پرستار کودک و پرستار بیمار با پشتیبانی 24 ساعته می‌باشد. تمرکز اصلی این شرکت منحصرا در حوزه مراقبت و پرستاری از سالمندان، کودکان و بیماران است و درحال حاضر فعالیت های این شرکت شامل خدمات پزشکی، پاراکلینکی و اجاره تجهیزات پزشکی را شامل نمی شود.

شرکت پرستاری سلامت اول با بیش از 3000 نیرو فعال آماده اعزام نیروجهت مراقبت و پرستاری از سالمندان، کودکان و یا بیماران در مزنل است. با مشاوه رایگان با کارشناسان سلامت اول، می توانید بهترین گزینه های پرستاری را انتخاب کنید.

تزریقات در منزل

بهترین مرکز خدمات پزشکی در منزل مشهد

مرکز ابوریحان طوس یکی از مراکز فعال و باسابقه در زمینه ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و مراقبتی در منزل است. این مرکز با داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1396 و با هدف ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به آن دسته از بیماران و سالمندانی که به هر علت امکان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند ایجاد شده است.

خدماتی همچون ویزیت پزشک در منزل مشهد، اعزام نیروی پرستار جهت مراقبت و کمک به بیماران و سالمندان در منزل، انجام کلیه خدمات پرستاری مانند تزریقات و سرم تراپی، ارائه خدمات اجاره تجهیزات پزشکی در منزل، انجام کلیه خدمات پاراکلینیکی در منزل، انجام آزمایشات پزشکی و نمونه گیری از بیماران در منزل، مشاوه مامایی و سایر خدمات پزشکی و پرستاری در منزل.

بهترین مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل اصفهان

مرکز توانا با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان با همکاری پرسنل با تجربه جهت ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل در شهر اصفهان آماده خدمت رسانی به خانواده های اصفهانی می باشد. مرکز توانا دارای بیش از 20 سال سابقه حرفه ای در زمینه خدمات پزشکی و پرستاری است. این مرکز به صورت شبانه روزی در تمامی ایام هفته پاسخ گوی عزیزان می باشد.

خدمات مرکز توانا به 2 دسته کلی خدمات پرستاری و پزشکی تقسیم می شود که تمامی این خدمات در منزل و در محل سکونت بیماران می باشد. خدماتی همچون ویزیت پزشک عمومی و متخصص، تزریقات در منزل، پرستاری از سالمند و بیمار در منزل، پانسمان زخم در منزل، سنوگرافی و رادیولوژیدر منزل، نوار قلب در منزل، انجام آزمایشات پزشکی و غیره.

بهترین مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل کرج

موسسه پرستاری پزشکی و مرکز مشاوره مهرگان نو با داشتن سابقه ای قدیمی و کسب مجوز رسمی از وزارت بهداشت، آماده ارائه خدمات پزشکی و پرستاری می باشد.

این موسسه پرستاری انواع خدمات پزشکی و مراقبتی را به خانواده ها ارائه می کند؛ از جمله این خدمات می شود به موارد زیر اشاره کرد: ویزیت پزشک در منزل، تزریقات در منزل، پرستار سالمند در منزل، پرستار کودک در منزل و پرستار بیمار به صورت خصوصی و نیمه وقت، انجام خدمات پاراکلینکی، انجامآزمایشات پزشکی در منزل و سایر خدمات مورد نیاز بیماران.

هزینه ویزیت پزشک در منزل چقدر است؟

برای تعیین هزینه ویزیت پزشک در منزل باید به برخی از سوالات زیر جواب پاسخ دهید تا مشخص شود دقیقا به چه خدماتی نیاز دارید.

درخواست ویزیت پزشک عمومی در منزل را دارید یا اعزام پزشک متخصص؟

شرایط بیمار شما چگونه است؟ آیا نیاز فوری به اعزام پزشک دارید یا می توانید برای روزهای آینده هم منتظر مراجعه پزشک به منزل باشید؟

با توجه به تخصص های مختلف در رشته پزشکی، شما نیازمند ویزیت پزشک متخصص در چه زمینه ای هستید؟ به عنوان مثال ویزیت پزشک متخصص ریه در منزل، ویزیت دکتر در منزل برای مشکلات گوارشی، ویزیت دکتر عفونی در منزل و غیره.

محل سکونت شما در کدام شهر و منطقه است تا مسافتی که پزشک باید طی کند مشخص شود.

درنهایت با توجه به مشخص شدن موارد بالا می توان تعرفه ویزیت پزشک در منزل را محاسبه نمود. بنابراین شما عزیزان می توانید برای تعیین قیمت ویزیت پزشک در منزل با شماره های مراکز خدمات پرستاری که در این مطلب بیان شد تماس گرفته و هزینه ویزیت پزشک در منزل را دریافت نمایید.

نتیجه گیری:

درپایان می توان گفت وجود مراکز خدمات پزشکی و پرستاری در شهرهای بزرگ همچون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و غیره  نعمت بزرگی است. مخصوصا برای خانواده هایی که امکان جابجایی و انتقال بیمار یا سالمند خود به مراکز درمانی را ندارند. اگرچه هزینه چنین خدماتی نسبت به مراجعه حضوری بیشتر خواهد بود اما آسایش و سلامت خانواده های را تضمین می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا