روانشناسی

روانشناسی بیماران سرطانی

روانشناسی بیماران سرطانی تشخیص و درمان سرطان یک استرس بزرگ زندگی برای بیمار سرطانی و خانواده‌هایشان است. امروزه مراقبت از سرطان اغلب درمان بیوپزشکی پیشرفته ای را ارائه می دهد، اما در رسیدگی به مشکلات روانی اجتماعی مرتبط با بیماری ناکام است. بیماران برای مقابله با طیفی از احساسات ناراحت کننده مانند اضطراب، افسردگی و سردرگمی نیاز به حمایت دارند.

استرس همچنین می تواند منجر به تنش در روابط، مشکلات مالی و استرس ناشی از خود بیماری جسمی شود. دریافت اطلاعات/مهارت های کافی برای مدیریت بیماری و دسترسی به مراقبت و همچنین اختلال در زندگی کاری، مدرسه و خانواده برای بیماران مهم است. همه این استرس‌ها می‌توانند پایبندی به درمان‌های تجویز شده را ضعیف کرده و بر روند بیماری تأثیر بگذارند.

مشاوره بیماران سرطانی

همه ما می دانیم که عوارض فیزیکی سرطان چقدر مخرب است. اما بسیاری از مردم به تأثیرات روانی سرطان بر بیماران فکر نمی کنند. مانند هر شرایطی که بر توانایی شما در انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر می‌گذارد، سرطان نیز عوارض جانبی ذهنی و عاطفی زیادی را ایجاد می‌کند. افسردگی شایع ترین عارضه روانی است که بیماران سرطانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با توجه به عوارض فیزیکی فراوانی که سرطان بر بدن وارد می کند، به راحتی می توان فهمید که چرا. برای مقابله موثر با سرطان، باید تمام علائمی که ایجاد می کند را هدف قرار دهید.

در کلینیک پیروزی، خدمات روانشناسی بیماران سرطانی ارائه می‌شود. برای اطلاعات بیش‌تر و تماس با کارشناسان کلینیک با شماره تماس‌های 02177410792 و 09203855016 در تماس باشید.

کلینیک روانشناسی سرطان

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که اثرات روانی سرطان در تمام مراحل بر بیماران تأثیر می گذارد. پاسخ عاطفی یک فرد به سرطان نیز بر مرگ و میر / مرگ و میر آنها تأثیر می گذارد. بنابراین، حفظ سلامت روانی بسیار مهم است.

تمام جنبه های زندگی یک بیمار سرطانی تحت تأثیر این وضعیت قرار می گیرد. که شامل کار، مدرسه و زندگی خانگی می شود. سه اثر روانشناختی اصلی سرطان وجود دارد.

  • افسردگی – احساس ناامیدی یا یأس به دلیل عدم کنترل
  • پریشانی – وضعیت ناخوشایند، احساس، ناراحتی، غم
  • اضطراب – احساس اندوه، ترس یا نگرانی که خطر واقعی در راه است

همه این اثرات روانی بر بیماران سرطانی در سطوح مختلف تأثیر می گذارد. سلامتی، برنامه درمانی و سایر عوامل تأثیر روانشناختی خاصی را که در نتیجه سرطان تجربه می کنید تعیین می کند. (مشاوره استرس چیست؟)

خواه شما فردی باشید که با سرطان سر و کار دارد یا کسی را می شناسید که این بیماری را دارد. یادگیری نحوه مدیریت تمام اثرات روانی آن می تواند به شما در این فرآیند کمک کند.

در حالی که هیچ درمان قطعی برای اثرات روانی ناشی از سرطان وجود ندارد. تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت و مقابله با آنها استفاده کنید.

مداخلات روانشناسی بیماران سرطانی

انواع مختلفی از مداخلات روانشناسی بیماران سرطانی وجود دارد که عبارتند از:

  • درمان شناختی رفتاری
  • درمان متمرکز بر راه حل
  • درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
  • مصاحبه انگیزشی
  • شیوه های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

پزشک شما با شما همکاری خواهد کرد تا تعیین کند کدام نوع درمانی برای نیازهای شما مفیدتر است.

روانشناس بیماران سرطانی چگونه می تواند به بیماران کمک کند؟

یک روانشناس بالینی، به عنوان عضوی از تیم مراقبت از سرطان شما، می تواند به طیف وسیعی از مشکلات مرتبط با سرطان کمک کند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • نگرانی های فیزیکی مانند درد، حالت تهوع و مشکلات خوردن
  • خستگی و مشکلات خواب
  • سازگاری با تغییرات بدن مانند گفتار، تفکر، تمایلات جنسی
  • افسردگی و اضطراب
  • ترس های مخرب در مورد سرطان یا مرگ
  • چالش های رابطه

روانشناسان بالینی از تئوری های روانشناختی و ارزیابی مبتنی بر شواهد و استراتژی های درمانی برای کمک به افراد در رفع نیازهای خود و رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

این رویکردها متناسب با موقعیت منحصر به فرد یک فرد است و معمولاً شامل بحث و تمرین مهارت ها در داخل و خارج از جلسه است. زوج‌هایی که یکی از آن‌ها درگیر بیماری سرطان است بسیاری از مواقع برای حل مشکلات خود نیاز دارند که از خدمات زوج درمانی کلینیک‌های روانشناسی استفاده کنند.

مقابله با اثرات روانی سرطان

یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با اثرات روانی سرطان، جستجوی یک روانشناس بیماران سرطانی است. چندین گروه محلی حمایت از سرطان در کلینیک ما وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت عوارض جانبی روانی سرطان کمک کند.

با دوستان نزدیک و مشاوران در مورد احساسات خود صحبت کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا از هر گونه تأثیر منفی ذهنی که سرطان ایجاد می کند، عبور کنید.

سوالات بیماران سرطانی از روانشناسان

مردم همچنین از روانشناسان بیماران سرطانی می پرسند

اثرات روانی سرطان چیست؟

پاسخ: شایع ترین اثرات روانی سرطان شامل پریشانی، اضطراب و افسردگی است.

آیا سرطان باعث تغییرات شخصیتی می شود؟

پاسخ: بله، سرطان می تواند باعث تغییرات خلقی و تغییرات شخصیتی در بیماران شود.

آیا سرطان بر ذهن شما تأثیر می گذارد؟

پاسخ: بله، افرادی که با سرطان سر و کار دارند اغلب به سختی چیزها را به خاطر می آورند. همچنین شرکت در فعالیت های ساده ای که نیاز به توانایی های شناختی دارد.

امروز با کلینیک پیروزی تماس بگیرید!

در کلینیک ما روانشناسی بیماران سرطانی را ارائه می‌کنیم که برای کمک به بیماران در تمام مراحل طراحی شده‌اند. چیزی که ما به آن افتخار می کنیم. اگر با عوارض روانی ناشی از سرطان مواجه هستید، با ما تماس بگیرید.

تیم ما منتظر است و مایل است به شما کمک کند تا نسخه سالم تری از خود شوید. اجازه ندهید سرطان جنبه های بیشتری از زندگی شما را در اختیار بگیرد.

با تیمی حرفه ای از متخصصان متعهد مانند ما در کنار شماست. تأثیرات روانی سرطان کمترین تأثیر را بر زندگی شما خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر، همین امروز با شماره تماس‌های 02177410792 و 09203855016 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا