دانستنی های پزشکیزیبایی

میکرونیدلینگ صورت، از رویا تا واقعیت جوان سازی پوست!

یکی از اولین روش‌هایی که به زیبا جویان توصیه می‌شود تا پوست جوان‌تری داشته باشند، استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ می‌باشد. تنها راه حلی که برای جوانسازی طبیعی پوست وجود دارد این است که پوست را تحریک به کلاژن سازی کنیم. کلاژن موجود در ماده زمینه‌ای پوست باعث انعطاف پذیری، قوام و جوانی پوست می‌شود. یکی از بهترین روش‌های تحریک کلاژن سازی پوست، میکرونیدلینگ می‌باشد. در ادامه بیشتر با این تکنیک فوق العاده آشنا می‌شویم.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یک روش نوین برای جوانسازی پوست است که به کمک یک دستگاه مخصوص انجام می‌شود؛ دستگاه میکرونیدلینگ غلتکی که دارای سوزن‌های ریز است را روی پوست می‌گرداند تا حفره‌های ریز و سطحی روی آن ایجاد شود؛ این آسیب جزئی  به طور طبیعی پوست را مجبور به کلاژن سازی می‌کند و از این طریق ظاهر افراد جوان‌تر نشاده داده می‌شود. جنس سوزن‌های میکروندیلینگ از تیتانیوم بوده و به لایه سطحی پوست (درم) نفوذ می‌کند؛ بنابراین زخم و خونریزی جدی ایجاد نشده و هیچ خطری وجود ندارد.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفتیم میکرونیدلینگ با استفاده از یک دستگاه خاص که سوزن‌های ریز را وارد درم پوست می‌کند انجام می‌شود. قبل از وارد کردن سوزن‌ها با استفاده از ماساژ، کرم بی حسی و ماسک‌های مخصوص پوست آماده می‌شود. سپس اپراتور دستگاه میکرونیدلینگ را بر روی نواحی خاصی از صورت استفاده می‌کند تا آسیب‌های جزئی باعث افزایش خونرسانی و کلاژن سازی پوست شود. آسیب وارد شده به پوست بسیار جزئی است و شما بعد از اتمام جلسه متوجه آن نمی شوید؛ اما تاثیرات آن فوق العاده است.

نوعی از میکرونیدلینگ وجود دارد که دارو و مواد مغذی را به پوست و مو می‌رساند؛ این روش مزوتراپی نام دارد و با دستگاه مزوتراپی انجام میشود. در صورتی که با پزشک متخصص و مجرب مشورت کنید، بهترین روش را بر اساس شرایط شما در نظر می‌گیرد.

چند جلسه برای مشاهده نتایج میکرونیدلینگ لازم است؟

ما به افرادی که قصد دارند از یک روش غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند، میکرونیدلینگ را توصیه می‌کنیم. برای نتیجه گیری کامل از میکرونیدلینگ لازم است در چند جلسه این تکنیک را تکرار کنید تا پوست فرصت ساخت کلاژن و ترمیم خود را داشته باشد. فاصله بین جلسات بهتر است 4 تا 6 هفته باشد تا بهترین جوابدهی را در زیباجویان به همراه داشته باشد.

معمولا تعداد جلساتی که برای میکرونیدلینگ توصیه می‌شود بین 3 تا 6 جلسه است؛ اما تعداد جلسات دقیق با توجه به نوع پوست،‌ میزان آسیب دیدگی، سن و شرایط فرد توسط متخصص پوست و مو تجویز می‌شود.

مزایای میکرونیدلینگ

روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که میکرونیدلینگ به دلیل مزایای خود یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. مهم‌ترین مزایای میکرونیدلینگ عبارتند از:

  • جوانسازی طبیعی پوست با تحریک تولید کلاژن
  • بهبود آکنه، جای جوش، سوختگی، چین و چروک و لکه‌های پوستی
  • دوره نقاهت بسیار کوتاه نسبت به سایر روش‌ها
  • روش غیر تهاجمی و بدون خطر
  • قابل استفاده در نواحی مختلف پوست و مو

میکرونیدلینگ کاربردهای گسترده‌تری از جوانسازی پوست صورت داشته و از آن برای اهداف مختلف زیبایی بهره می‌برند. بسیاری از مشکلات مربوط به پوست و مو با استفاده از میکرونیدلینگ بهبود نسبی و قابل توجهی راه تجربه می‌کنند.

مراقبت‌های قبل از میکرونیدلینگ

قبل از اینکه برای میکرونیدلینگ اقدام کنید،‌ لازم است حتما با پزشک خود در مورد سوابق پزشکی، داروهای مصرفی و سایر روش‌‌های زیبایی که استفاده کرده‌اید صحبت کنید. برخی عوامل مثل موارد زیر می‌تواند مانع میکرونیدلینگ باشد و پزشک حتما این را به شما تذکر می‌دهد:

  • بارداری
  • داشتن زخم‌های باز
  • استفاده از داروهای شیمی درمانی یا پرتودرمانی
  • بیماری‌های پوستی مثل پسوریازیس یا اگزما تا زمان بهبود
  • عفونت و بیماری‌های جدی

قبل از میکرونیدلینگ می‌بایست مصرف برخی داروهای رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن، آسپرین و وارفارین را از 10 روز قبل قطع کنید. همچنین توصیه می‌شود از دو هفته قبل مصرف سیگار یا نوشیدنی الکلی نداشته باشید تا بهترین جواب را از میکرونیدلینگ بگیرید.

مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به عنوان یک روش بدون تهاجمی شناخته می‌شود که دوره نقاهت کوتاهی دارد؛ اما رعایت برخی نکات در همین دوره نقاهت کوتاه باعث می‌شود علاوه بر نتیجه گیری بهتر،‌ عوارض و خطرات احتمالی را به حداقل برسانید:

  • معمولا تورم و سرخی پوست بعد از میکرونیدلینگ اتفاق می‌افتد که طبیعی بوده و هیچ جای نگرانی ندارد. برای بهبود سریع‌تر این تورم و سرخی می‌بایست از تحریک، لمس یا خاراندن پوست خودداری کرد و با استفاده از مواد غذایی مثل آناناس فرایند بهبودی را تسریع بخشید.
  • بهتر است تا 48 ساعت از ورزش و هرگونه فعالیت سنگین که باعث تعریق بدن می‌شود خودداری کنید.
  • استحمام را باید تا 48 ساعت بعد از میکرونیدلینگ متوقف کنید و با دستور متخصص شستشو کنید.
  • افرادی که از میکرونیدلینگ استفاده کرده‌اند می‌بایست قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب‌های حاوی زینک استفاده کنند.
  • برای استفاده از داروهای شخصی‌تان بعد از میکرونیدلینگ با پزشک هماهنگ کنید.

عوارض میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ مثل تمام روش‌های زیبایی عوارض جزئی و موقتی به همراه دارد که با رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از تکنیک تخفیف می‌یابد. شایع‌ترین عارضه میکرونیدلینگ این است که پوست تحریک شده و معمولا دچار قرمزی یا خونریزی‌های جزئی می‌شد. همچنین ممکن است تورم و التهاب جزئی تا چند روز روی پوست دیده شود. سایر عوارض میکرونیدلینگ شامل:

  • خونریزی
  • کبودی
  • پوسته پوسته شدن پوست
  • عفونت
  • لایه برداری پوست

عوارضی مثل خونریزی یا عفونت خطرناک هستند و به هیچ وجه نباید برای بهبود آنها صبر کنید؛ بلکه می‌بایست به سرعت به پزشک خود مراجعه کنید. اما عوارضی مثل التهاب و قرمز شدن پوست را می‌توان با کمپرس سرد اصولی درمان کرد.

نتایج میکرونیدلینگ چگونه است؟

قبل از شروع جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ بهتر است این را بدانید که نتایج آن به سرعت قابل مشاهده نیستند و شما باید حداقل 3 جلسه را برای مشاهده نتایج انجام دهید. نتایج میکرونیدلینگ بعد از بهبود تورم و قرمزی قابل مشاهده خواهد بود و با تکرار جلسات بهتر نیز می‌شود. این نتایج از آنجایی که واکنش طبیعی بدن هستند، ماندگاری بالایی دارند و با گذشت زمان از بین نمی‌روند.

گاهی ممکن است میکرونیدلینگ در لایه‌های عمقی‌تر پوست انجام شود که احتمال خونریزی جزئی را دارد. علاوه بر این احتمال عفونت بعد از میکرونیدلینگ وجود دارد که در صورت سالم بودن تجهیزات و خود زیباجو به کمترین میزان ممکن بروز می‌یابد.

هزینه میکرونیدلینگ چقدر است؟

هزینه میکرونیدلینگ به طور کلی نسبت به نتایج آن بسیار به صرفه و وسوسه انگیز است؛ با این حال قیمت دقیق میکرونیدلینگ با توجه به نواحی درمان و تخصص پزشک تعیین می‌شود. میکرونیدلینگ در نواحی مختلف صورت و بدن انجام می‌شود که در هر نقطه هزینه آن متفاوت است. علاوه بر این می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه میکرونیدلینگ، تعداد جلسات آن است. تعداد جلساتی که هر پزشک برای شما در نظر می‌گیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل دیگری که در تعیین قیمت میکرونیدلینگ تاثیرگذارند، موقعیت جغرافیایی کلینیک، نوع دستگاه مورد استفاده و خدمات کلینیک می‌باشد. با این حال نمی‌توان گفت که هر کلینیکی که هزینه بیشتری دریافت می‌کند، اعتبار بیشتری داشته و باکیفیت‌تر است. در نهایت باید گفت که میکرونیدلینگ به صرفه‌ترین روش برای مجبور کردن پوست صورت برای کلاژن سازی می‌باشد. کلینیک نشاط آور نازنین یکی از مراکز خوب برای انجام خدمات زیبایی در شمال کشور میباشد که میتوانید برای استعلام قیمت خدمات و همینطور مشاوره رایگان با مشاوران آنها تماس برقرار کنید: 09111257046

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا