زیبایی

برای خط خنده ژل بهتره یا بوتاکس

می‌دانیم خطوط و چروک‌ها، به شدت به زیبایی چهره آسیب می‌زنند و سن افراد را از آنچه هست، بیشتر نشان می‌دهند. بنابراین به دنبال راهی برای محو کردن آن هستیم؛ روش رایج و جدیدی که پزشکان برای از بین بردن خط خنده یا خط لبخند استفاده می‌کنند؛ تزریق ژل و بوتاکس است. ممکن است برای شما هم این سوال مهم ایجاد شده باشد که برای درمان خط خنده کدام یک عملکرد بهتری دارند؟ و باید کدام روش درمانی را انتخاب کنیم؟

نوع چروک ها و شرایط پوستی خاص شما می‌تواند بر انتخاب روش درمان تاثیر بگذارد، در نتیجه پزشک متخصص بنا بر صلاحدید خود، تزریق بوتاکس یا تزریق ژل را انتخاب می‌کند و یا ممکن است از هر دو روش استفاده کند.

 اگر شما هم به دنبال محو کردن خط خنده خود هستید می‌توانید از خدمات تزریق ژل و بوتاکس در کرمان فریبا عارف، پزشک متخصص و بسیار با تجربه استفاده کنید. کافی است با شماره ی 32267875-034 بگیرید و نوبت خود را ثبت نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل به این سوال پاسخ دهیم: برای خط خنده ژل بهتره یا بوتاکس؟

برای خط لبخند ژل بزنیم یا بوتاکس کنیم؟

وقتی لبخند می‌زنیم؛ در زیباترین حالت خود قرار می‌گیریم، اما همین خنده زیبا، گاهی امضایی ناخوشایند بر چهره ما می زند که به آن خط خنده یا خط لبخند می‌گویند. متاسفانه وقتی سنمان بالا می‌رود؛ ماهیچه‌های چهره آن توان سابق را ندارند و رو به پیری و ضعف هستند. این ضعف ماهیچه‌ها در نتیجه باعث بروز خطوط و چروک های ناخوشایند می شوند.

نکته مهم این است که خط خنده خط خنده فقط در سنین بالا ایجاد نمی‌شود. در جوانی نیز ممکن است به وجود آید و ما را به شدت نگران کند. این مورد در اثر انقباض عضلانی ماهیچه چهره بروز می‌کند. با ایجاد خط لبخند ما به فکر درمان می‌افتیم و به پزشک متخصص مراجعه می‌کنیم.

تزریق ژل و تزریق بوتاکس هر دو راهکار درمانی پوست هستند؛ هر دو یک هدف دارند و آن ترمیم زیبایی است. اما کدام برای محو کردن خط خنده می‌‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد؟ در اینجا منظور از بهتر بودن این است که هم بهتر خط خنده را از بین ببرد و هم اینکه بدون عوارض باشد و به پوست ما آسیب نزند. برای برخی نیز ملاک، ماندگاری بیشتر آن است.

جواب این سوال این است: برای اینکه خط لبخند محو کند، هر دو روش می‌تواند مفید باشد و هر دو می‌تواند نتیجه یکسانی داشته باشد، در نتیجه ممکن است با توجه به نوع خطوط، سن ما و … پزشک تشخیص دهد که تزریق بوتاکس برای ما بهتر است یا که از تزریق ژل استفاده کند و یا حتی هر دو روش را هم زمان به کار گیرد. پس در اینجا ممکن است برای یکی از ما تزریق بوتاکس بهتر باشد و برای فرد دیگر تزریق ژل نتیجه بهتری را در بر داشته باشد.

بوتاکس، انقباض عضلانی را مهار می‌کند و در نتیجه خط لبخند کاهش پیدا می‌کند و مانند پاک کنی این خط را کمرنگ می‌کند. عملکرد ژل به این گونه است که خطوط چهره را پر می‌کند و در نتیجه خط لبخند کاهش پیدا می‌کند. نکته مهم دیگر این است که مکانیزم عملکرد این دو روش با هم متفاوت است.

یک پزشک متخصص و مجرب در جلسه معاینه و مشاوره، با دقت تمام، شیوه درمانی را که نتایج بهتری با توجه به ویژگی‌های پوستی و سنی شما داشته باشد، انتخاب می‌کند.

دکتر فریبا عارف در کرمان به طور تخصصی و با مهارت بالا چین و چروک و خطوط چهره شما را محو می‌کند و با استفاده از دانش روز، پوستی صاف و جوان را به شما هدیه می‌دهد، برای استفاده از خدمات مرکز زیبایی این پزشک با تجربه با شماره ی 32267875-034 بگیرید

کاربرد تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده

کاربرد تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده

تزریق بوتاکس برای از بین بردن خط خنده، روش رایجی است و به راحتی می‌تواند خط خنده را محو کند. بوتاکس همان سم بوتولینوم است. برای تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی نیست و فرآیند راحتی دارد، پس با خیال راحت می‌توانید خود را به دست های متخصص پزشکتان بسپارید و معجزه جوانی را با این روش به چشم ببینید.

پزشک در ابتدا خطوط خنده شما را به دقت معاینه می‌کند؛ چرا که باید تزریق را در محل ماهیچه خط خنده انجام دهد، بنابراین محل دقیق تزریق بوتاکس را پیدا می‌کند. ماهیچه های خط خنده در موقعیت دو طرف لبهای شما و کمی به طرف بینی قرار دارند. بدیهی است که اگر محل تزریق اشتباه انتخاب شود، خط لبخند کماکان بر صورت شما جا خوش می‌کند و از بین نمی‌رود، اینجا است که تخصص و تجربه پزشک، دو یار کمکی او می‌شوند و مهارت او به میدان مبارزه با خطوط و چروک‌ها می‌رود.

پس از این پزشک محل مناسب را ضدعفونی می‌کند و مواد بوتاکس را با استفاده از سوزن مخصوص آن، به ناحیه ماهیچه خط خنده تزریق می‌کند. این روش بدون درد است و معمولا بین 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد. ماندگاری بوتاکس حدودا 3 تا 6 ماه است و در افراد با توجه به سن و شرایط پوست متفاوت است.

 مواد بوتاکس وقتی به ماهیچه می‌رسند، عضله های آن ناحیه را به طور موقت فلج می‌کنند و در نتیجه خط لبخند از بین می‌رود. از بین رفتن خط خنده به شما حس جذابیت و اعتماد به نفس می‌دهد و رضایت بخش است. این روش برطرف نمودن خط خنده بسیار ایمن و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است.

برای تجربه یک بوتاکس حرفه‌ای با نتیجه عالی به مرکز زیبایی دکتر عارف در شهر کرمان مراجعه کنید.

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به طور کلی عوارض خاصی ندارد، ورم، التهاب و قرمزی پوست پس از بوتاکس، طبیعی است و برطرف می‌شود.

دوز زیاد بوتاکس می‌تواند پوست را با آسیب روبرو کند.

تزریق بوتاکس در محیط غیر بهداشتی و به صورت غیر استریل به پوست آسیب می‌رساند و آن را دچار عفونت می‌کند.

کاربرد تزریق ژل برای رفع خط لبخند

کاربرد تزریق ژل برای رفع خط لبخند

تزریق ژل روش درمانی دیگر برای برطرف نمودن خط خنده است. ژل شامل موادی مانند هیدروکسی پاتیت کسیل، پروفیل هیدروکسی پاتیت کسیل و اسید هیالورونیک ( رستیلن ریفاین، رستیلن دیفاین ) است. این مواد با افزایش حجم در ناحیه خط لبخند، آن را پر می‌کنند و اثر آن را محو می‌نمایند.

پزشک معالج شما ابتدا محل را ضدعفونی می‌کند و سپس با استفاده از یک آمپول مخصوص ژل را در امتداد خط خنده تزریق می‌کند و نتایج آن را ممکن است بلافاصله یا تا یک هفته بعد ببینید. ماندگاری ژل حدودا 6 تا 18 ماه است. مدت این ماندگاری به نوع پوست، سن، عمق خطوط و… بستگی دارد.

از مارک های ژل خط خنده می‌توان ژل خنده ژوویدرم، ژل خط خنده پرفکتا، فیلر خط خنده آلیاکسین، ژل خط خنده رستیلن، و ژل خط خنده الانسه را نام برد.با توجه به نیاز پوست شما پزشک ممکن است از هریک از این موارد استفاده کند.

از مزایای تزریق ژل برای رفع خنده می‌توان به هزینه درمانی پایین آن، نتیجه طبیعی و موثر و عوارض جانبی اندک اشاره کرد.

تزریق ژل به خوبی می‌تواند خط خنده را رفع کند و به صورت بسیار ایمن جذابیت را به پوستتان برگرداند.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل و بوتاکس

  • پس از تزریق ژل و بوتاکس باید از مصرف مشروبات الکلی به شدت پرهیز کنید به خصوص اگر ورم دارید.
  • از فعالیت‌های جسمانی سنگین خودداری کنید.
  • محل تزریق ژل و بوتاکس را دستکاری نکنید و دست به قرمزی و تورم نزنید تا آن را تشدید نکنید.

عوارض تزریق ژل

  • التهاب، ورم و کبودی ممکن است بعد از تزریق ژل ایجاد شود که کاملا طبیعی است و به زودی رفع می‌گردد.
  • دوز بالای ژل می‌تواند پوست را با آسیب‌هایی مانند پوسته پوسته شدن، ورم زیاد و غیرعادی و… مواجه کند.
  • همچنین در صورتی که تزریق ژل به صورت استریل انجام نگردد، پوست را با عفونت مواجه می‌کند.

چه افرادی نمی‌توانند تزریق ژل و بوتاکس را انجام دهند؟

  • معمولا پزشکان به مادران باردار و یا شیرده، توصیه می‌کنند تزریق بوتاکس و ژل را انجام ندهند و برای حفظ سلامت خود و جنین، این راهکار زیبایی به پس از این دوره موکول کنند.
  • همچنین افرادی که بیمارهای داخلی و التهاب دارند نیز نمی‌توانند تزریق بوتاکس یا ژل را انجام دهند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های انعقاد خون، در انجام این روش‌های ترمیم زیبایی با محدودیت مواجه هستند.
  • همچنین افرادی که به مواد بوتاکس و ژل حساسیت دارند نیز نمی‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند.
  • برخی افراد نیز داروهای خاصی را مصرف می‌کنند که تزریق ژل و بوتاکس ممکن است اختلالی در سلامت آنها ایجاد کند، بنابراین لازم است در جلسه مشاوره به طور دقیق لیست داروهایی مصرفی خود را به پزشک معالج خود در میان بگذارید.

با دلایل ایجاد خط خنده آشنا شویم

دلایل ایجاد خط خنده

هنگام خندیدن عضله های صورت ما تکان می‌خورند و حالت خاصی به چهره ما می‌بخشند. این تکان عضلات در نتیجه ردی بر چهره ایجاد می‌کنند که به آن خط خنده یا لبخند می‌گویند.

  • افزایش سن : پیش از این توضیح دادیم که خط خنده بر اثر افزایش سن ایجاد می‌شود، ضعف ماهیچه ها در این زمان باعث پررنگ شدن خط خنده می‌شود. در سنین بالاتر کلاژن و الاستین سطح پوست کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه پوست انعطاف پذیری و نشاط گذشته را ندارد. این عوامل دست به دست هم می‌دهند و خطوط عمیقی مانند خط لبخند را به وجود می‌آورند. به جز افزایش سن، عوامل دیگری نیز در این فرآیند دخیل هستند.
  • استعمال دخانیات: اثرات مخرب سیگار و انواع دودهای مضر دیگر برای پوست، بر کسی پوشیده نیست. این مواد سطح کلاژن و الاستین را به شدت کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث ایجاد خطوط می‌شود.
  • اشعه مضر خورشید : همه ما می‌دانیم که اشعه خورشید، تا چه حد می‌تواند به پوست آسیب بزند. تشعشعات مضر UV شامل دو نوع اشعه UVB و UVA می‌شوند. اشعه UVB مهمترین باعث آفتاب سوختگی می‌گردد و در با تغییر رنگ پوست به سوی تیرگی، به آن آسیب می رساند و اشعه UVA ، باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می‌شود.
  • تغییرات وزن: کاهش و افزایش وزن بدن، باعث افتادگی پوست و ایجاد خطوط عمیق بر آن می‌شود. خط خنده یکی از این خطوط است.

چگونه می‌توانیم از ایجاد خط خنده جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. مراقبت‌های پوستی مداوم بهترین راهکار جلوگیری از خط خنده است، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، نوشیدن آب زیاد، مراجعه به متخصصان و .. می‌تواند از ایجاد خط خنده طور چشمگیری پیش‌گیری کند. همچنین سبک زندگی سالم و توجه به تناسب وزن نیز کمک زیادی به وضعیت سلامتی کلی بدن و پست شما می‌کند. از دخانیات دوری کنید تا پوستتان جوان و بانشاط بماند.

همچنین با اولین نشانه‌های ایجاد خط خنده بر صورت به پزشک مراجعه کنید تا با تزریق بوتاکس و ژل بهترین نتیجه را بگیرید. توجه داشته باشید، وقتی خطوط هنوز چندان عمیق نیستند، درمان موثرتری می‌توان در پیش گرفت؛ اگر خط خنده شما عمیق است نیز نگران نباشید؛ درمان آن نیز امروزه به یاری علم و تکنولوژی میسر شده است.

هزینه تزریق ژل و بوتاکس خط خنده چقدر است؟

هزینه تزریق ژل و بوتاکس خط خنده

قیمت تزریق ژل یا بوتاکس خط خنده به عوامل مختلفی مانند نوع ژل، تخصص پزشک، مقدار نیاز ماده ژل یا بوتاکس با توجه به عمق خطوط و چین و چروک ها، شرایط خاص بیمار و… بستگی دارد.

استفاده از خدمات تخصصی با نتایج خوبی همراه است، بنابراین برای آنکه پوست صاف و زیبایی داشته باشید، باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید. ژل و بوتاکس ارزان معمولا مواد با کیفیت و استانداردی ندارد و ممکن است پوستتان را با عوارض ناخوشایندی روبرو کند.

بهترین پزشک تزریق ژل و بوتاکس

ژل و بوتاکس هر دو روش‌های موثری برای محو کردن خط خنده یا خط لبخند هستند، باتوجه به شرایط خاص پزشک معالج شما یک روش یا هر دو روش را به کار می‌گیرید تا در نتیجه پوستی صاف و زیبا داشته باشید.

انتخاب پزشک زیبایی دغذغه افراد زیادی است، یک پزشک حرفه‌ای می‌تواند زیبایی شما را چند برابر کند و خطوط، چروک ها و عوامل آسیب زای دیگر زیبایی را به طور کامل از بین ببرد.

دکتر فریبا عارف با تجربه و تخصص فوق‌العاده‎ای که دارند، یک انتخاب عالی برای درمان خط خنده در شهر کرمان محسوب می‌شوند، با تماس با شماره 32267875-034 می‌توانید نوبت خود را ثبت نمایید و تزریق ژل و بوتاکس برای رفع خط خنده را به ایشان بسپارید؛ همچنین از مشاوره زیبایی ایشان بهره ببرید و بهترین خدمات حوزه زیبایی را دریافت کنید.

  1. چه روش‌هایی برای برطرف کردن خط خنده وجود دارد؟

تزریق ژل و تزریق بوتاکس از متداول ترین روش‌‌ها برای درمان خط لبخند است، به جز این موارد هایفوتراپی نیز که گرما دادن به پوست است نیز می‌تواند موثر باشد.

  1. آیا استفاده از بوتاکس یا ژل خطرناک است؟

هر دو این روش‌ها بسیار کم تهاجمی هستند و در نتیجه خطری برای پوست و سلامتی شما ندارند؛ امّا استفاده از خدمات غیرحرفه‌ای و غیرتخصصی می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود، بهترین پزشک را انتخاب کنید تا خیالتان از هرجهت آسوده باشد.

  1. ماندگاری نتایج تزریق ژل و تزریق بوتاکس تا چه مدت زمانی است؟

تزریق بوتاکس باعث فلج موقت ماهیچه‌های صورت می‌شود و نتایج بوتاکس در حدود 3 تا 6 ماه تداوم دارد و پس از آن باید مجددا شارژ شود. پس از این مدت ماهیچه های آن عملکرد خود را باز می‌یابند.

تزریق ژل با توجه به عمق خطوط می‌تواند ماندگاری متفاوت داشته باشد، در برخی افراد تا 18 ماه و در برخی افراد تا 12 ماه اثرات تزریق ژل می تواند باقی بماند. معمولا پس از 8 ماه بیماران برای شارژ مجدد به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند.

  1. برای از بین بردن خط خنده از کدام روش استفاده کنم؟

پزشک معالج شما تنها فردی است که می‌تواند تشخیص دهد، بهترین راهکار درمانی پوست شما چیست، بنابراین بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید. برای رزرو جلسه مشاوره تخصصی پوست در کرمان با مرکز زیبایی دکتر فریبا عارف تماس بگیرید. همیشه بهترین راه کمک از بهترین متخصص است.

  1. آیا می‌توان برای از برطرف کردن خط خنده هم از ژل و هم از بوتاکس استفاده کرد؟

بله برای برطرف نمودن خط خنده ممکن است پزشک شما از هر دو روش استفاده کند؛ بنابراین با تشخیص ایشان می‌توان از هر دو روش درمانی را استفاده کرد به طوری که مکمل هم باشند.

  1. آیا تزریق بوتاکس و ژل درد دارد؟

خوشبختانه تزریق ژل و بوتاکس، با درد همراه نیست. هر دو روش کم تهاجمی هستند و هر دو اگر توسط پزشک متخصص و با تجربه انجام شوند، عوارضی به دنبال نخواهند داشت.

  1. آیا همه افراد می‌توانند تزریق ژل و بوتاکس را انجام دهند؟

خیر برخی افراد ممکن است به مواد ژل یا بوتاکس حساسیت داشته باشند یا بیماری خاصی داشته باشند و داروهایی استفاده کنند که تزریق ژل و بوتاکس برای آنها مناسب نباشد، همچنین بانوان باردار نیز در انجام این روش ها با محدودیت مواجه هستند.

  1. آیا ورم، کبودی، التهاب و قرمزی پس تزریق ژل و بوتاکس طبیعی است؟

پس از تزریق ژل و بوتاکس ممکن است با با ورم، کبودی و قرمزی مواجه شوید، اصلا نگران نباشید، این عوارض موقتی و کاملا طبیعی است و به زودی از بین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا